קצת על נוזלי וחומרי סיכה ההבדלים בינהם ולמה הם משמשים

נוזלי סיכה הם מוצר יסוד, לא רק מי שמשתמש באביזרי מין צורך נוזלי סיכה. נוזל סיכה הוא מוצר טוב הן להעשרת חיי המין והן לטיפול במקרים של יובש בנרתיק או כאשר הנרתיק צר ומורגשים כאבים בזמן קיום יחסי המין.

תחילה מילת אזהרה:

עשו לעצמכם טובה גדולה. רכשו אך ורק נוזלי סיכה אשר מאושרים ע"י משרד הבריאות ויובאו באופן חוקי. שימו לב שעל המיכל מודבקת מדבקה עם הוראות שימוש בעברית עם תכולת וסוג החומר ואישור משרד הבריאות.

שמן תינוקותלמרות שאנו די מרוצים מרמת המודעות של הקהל הישראלי בקשר לנוזלי הסיכה, עדיין אנו נתקלים במקרים רבים בהם התשובה שאנו מקבלים לשאלה באיזה נוזל סיכה אתם משתמשים? היא: שמן תינוקות. אחד הדברים הגרועים ביותר שאתם יכולים לעשות לעצמכם הוא להחדיר שמן תינוקות לגופכם. שמן התינוקות נועד למריחה על העור בשימוש חיצוני, הוא אינו מיועד להחדרה. האיברים האינטימיים שלנו מורכבים ברובם מרקמות ריריות אשר נאטמות ע"י השמן מה שיכול לגרום להווצרות והדבקות של בקטריות מסוגים שונים והופעת פטריות. לכן מומלץ שתעברו כבר היום לנוזל סיכה שמיועד להחדרה.



טוב אחרי האזהרות ננסה לעשות קצת סדר בסוגים השונים של נוזלי וחומרי הסיכה:

נוזל סיכה על בסיס מיםנוזלי סיכה מבוססי מים:
נוזלי סיכה על בסיס מים הם נוזלי הסיכה הפופולארים ביותר, אלו הם נוזלי סיכה שמרקמם הוא סמיך ברמת ג'ל ומורכבים ברובם ממים וחומרים שיוצרים את הסמיכות. החומרים הללו הם לרוב גליצרין ופארבין. איכות נוזל הסיכה נמדדת בעיקר באורך זמן השימוש בו והצורה בה הוא מתגבש. נוזלי סיכה טובים לא יתגבשו מהר וישארו חלקים ונעימים לאורך זמן. נוזלי סיכה מוכרים הם נוזלי הסיכה של דורקס ונוזלי הסיכה של KY אשר נמכרים בבתי המרקחת. נוזלי הסיכה מבוססי המים של חברת ID נחשבים היום לנוזלי הסיכה הטובים ביותר שניתן להשיג בארץ וזאת מכיוון שהם אינם מתגבשים ונשארים חלקים לאורך כל זמן השימוש. חומרי סיכה על בסיס מים ניתנים לשימוש עם כל אביזרי המין ולשימוש עבור מין אנאלי ומין וגינאלי. נוזלי סיכה אלה נספגים יחסית מהר בעור ולכן יש לחזור ולהוסיף עוד נוזל סיכה לאורך זמן השימוש במיוחד כאשר מדובר במין אנאלי. יתרון נוסף הוא שקל מאוד לנקות ולשטוף את נוזל הסיכה והוא אינו מכתים בגדים ומצעים.


נוזל סיכה היפואלרגנינוזלי סיכה היפואלרגנים:
אלו הם נוזלי סיכה מבוססי מים אשר אינם מכילים פאראבין וגליצרין. הגליצרין הוא חומר סוכרי וסוכרים הם גורם אשר מעודד הווצרות של בקטריות. לכן אנשים אשר יודעים שהם רגישים במיוחד לפאראבין או שמפתחים אלרגיות בקלות, מומלץ שישתמשו בנוזל סיכה היפואלרגני . תכונותיו של נוזל הסיכה זהות לאלו של נוזל הסיכה מבוסס המים הרגיל אך הוא מחזיק מעט פחות זמן ומרקמו פחות חלק במקצת.



נוזל סיכה על בסיס סיליקוןנוזלי סיכה על בסיס סיליקון:
נוזלי סיכה מבוססי סיליקון הם דור חדש יחסית של נוזלי סיכה. הם מורכבים מתערובת של סיליקון ומים ויתרונם הגדול הוא בכך שהם מחזיקים לאורך זמן רב יותר. נוזלי הסיכה על בסיס סיליקון מיועדים לשימוש במין אנאלי בעיקר. קשה יותר לנקות ולשטוף נוזל סיכה מבוסס סיליקון ולכן ממולץ שתשתמשו בו על מגבת או סדין מיוחד שיגן על המצעים. לא מומלץ להשתמש בנוזל סיכה מבוסס סיליקון במין וגינאלי מכיוון שהוא חומר אוטם וקשה יהיה לשטוף אותו מהוגינה מה שיכול לגרום לריכוז של בקטריות והווצרות מחלות. שימו לב שנוזלי הסיכה על בסיס סיליקון לא מומלצים לשימוש בשילוב אביזרי מין שעשויים גם הם מסיליקון מכיוון שיכולה להווצר אינטראקציה בין החומרים מה שיוביל לקלקול של המרקם העדין והרך של אביזר המין שלכם.



חומר סיכה מבוסס שמןנוזלי סיכה מבוססי שמן:
בניגוד לשמן התינוקות, אלו הם חומרי סיכה שמאושרים לצורך החדרה, לרוב, חומרי הסיכה מבוססי השמן מגיעים בתצורה של משחה ומיועדים בעיקר למין אנאלי. סוג זה של חומרי סיכה קשה יותר לניקוי ואינו מומלץ לשימוש במין וגינאלי. המקרים בהם הם לרוב כאשר מבצעים אקט אנאלי אינטנסיבי או שימוש באביזרים אנאלים גדולים במיוחד. חומר הסיכה אינו נספג בגוף ולכן מחזיק מעמד למשך זמן רב במיוחד. שימו לב שהשימוש בחומר סיכה מבוסס שמן עם קונדום הוא אסור מכיוון שחומר הסיכה יביא להחלשות של הקונדום ולקריעה אפשרית.

נשמח להמשיך ולייעץ לכם בנושא זה ולעזור לכם לבצע את הבחירה הנכונה ביותר עבורכם.

אביזרי מין פופולארים בחנות שלנו